510 hajó, köztük 15 katamarán, csaknem 2500 versenyzővel a fedélzetén rajtolt el csütörtökön reggel 9-kor Balatonfüredről, hogy teljesítse az 56. Kékszalag Raiffeisen Nagydíj távját – tájékoztatott a Magyar Vitorlás Szövetség.
A résztvevőknek az óramutató járásával azonos irányban, Balatonkenese, Siófok és Keszthely érintésével kell megkerülniük a tavat és visszatérniük Füredre a 48 órás szintidőn belül. Európa legnagyobb tókerülő vitorlásversenye 90 éves múltra tekint vissza, az elsőt 1934-ben rendezték. A hagyományok tisztelete azóta is rendkívül fontos, miközben évről-évre újdonságokkal is előrukkolnak a szervezők: idén egy új, magyar fejlesztésű nyomkövető rendszer, valamint az egész tavat lefedő élő közvetítés segítségével a korábbiaknál is könnyebb és élvezetesebb követni a versenyt a partról.
A legnagyobb esélyesek ezúttal is az ultramodern katamaránok, amelyek speciális vitorláiknak és kialakításuknak köszönhetően gyakran a szélnél is gyorsabban száguldanak. Tavaly fantasztikus rekorddal nyert a kétárbócos MLS Raiffeisen Fifty-Fitfy nevű hajó, amely Józsa Márton irányításával 5 óra 3 perc 56 másodperc alatt tette meg a légvonalban csaknem 160 kilométeres távot. Nagy kérdés, hogy lehet-e még faragni ebből a rekordból, és lesz-e olyan vetélytárs, amelyik fel tudja venni a versenyt a Fifty-Fifty-vel.
Miközben az élmezőny jó szélben fél nap alatt megkerüli a Balatont, addig a mezőny nagy részének ehhez legalább egy, inkább másfél, vagy két napra van szüksége. Nem véletlen, hogy a Kékszalagot minden évben a júliusi holdtöltéhez legközelebb eső hétvégén rendezik, hogy a fényes telihold segítse az éjszakai tájékozódást. Kikötni nem szabad, és semmiféle külső segítséget sem szabad igénybe venni! A legjobbakat 38 különböző hajóosztályban díjazzák, így az abszolút verseny mellett az egyes kategóriákon belül is ádáz csatát vívnak a résztvevők.